MAX - Mentoring in International Academic Exchange

Sie sind interessiert an wissenschaftlichem Austausch mit internationaler Perspektive? Sie wollen verschiedene Länder, Kulturen und Leute kennenlernen?

MAX ist ein Mentor/Mentee-Programm, das internationalen Studierenden Unterstützung im wissenschaftlichen Arbeiten anbietet und dabei das multiperspektivische Denken in der Philosophischen Fakultät erweitert. Es soll Studierende aus verschiedenen Kulturkreisen miteinander verbinden und eine Diskussionsplattform liefern.

Als Mentor können Sie vom internationalen Hintergrund Ihrer Kommilitonen profitieren. Als Mentee lernen Sie das deutsche universitäre System besser kennen und teilen Ihre Erfahrungen.

Wenn Sie Interesse daran haben, als Mentor oder Mentee teilzunehmen, melden Sie sich bitte hier an.

Das erste Treffen wird am 26. Oktober um 14 Uhr stattfinden.

Are you interested in academic exchange with an international perspective? Do you want to learn more about different cultures, countries, point of views and meet people from all around the world?

MAX is a Mentor/Mentee-program designed to provide academic support for international students and to foster multiperspective thinking at the faculty of Arts. It will connect students from different societies and establish a platform for international scientific discussion.

As a Mentor, profit from the international background of your fellow students.
As a Mentee, share your experience and become acquainted with the German academic system.

If you are interested in taking part as a mentor or mentee, please register here.

The first meeting will take place on 26th of October at 2 pm.