..
Suche
Hinweise zum Einsatz der Google Suche
Personensuchezur unisono Personensuche
Veranstaltungssuchezur unisono Veranstaltungssuche
Katalog plus

Research

Conferences

  •  “Third Wave: Breaking Boundaries and Taking Hip Hop Back Outside,” Online Symposium, University of Siegen (with Marcel Hartwig and Travis Harris) (December 2, 2023).
  •    “Serial Circulation: Print Cultures and Periodical Modernities. An International Conference” (mit Maxi Albrecht), University of Siegen (gefördert durch die DFG) (June 15-17, 2023).
  • “Comics/Games: Aesthetic, Ludic, and Narrative Strategies“ (with Jan-Noël Thon and Andreas Rauscher), Tagungszentrum Schloss Herrenhausenfunded by the Volkswagen Foundation (November 5-7, 2018).
  • “Migration and Immigration in Europe and the Americas” (June 4-5, 2018, Siegen).

Conference Papers and Presentations

  • “Comicwissenschaft in Deutschland Reloaded: Ein neuer Einschätzungsversuch.” Was war, ist, wird Comicforschung – für uns…? 18. ComFor Jahrestagung, Gesellschaft für Comicforschung, Akademie Waldschlösschen Gleich, 13.12.2023.
  • “Zwischen Abenteuer- und Kriminalroman. Deutsch-Amerikanische Bestsellerliteratur um 1850.” Auf ins Abenteuer: Digitale Ringvorlesung zur Abenteuerliteratur, Universität Siegen, 5.12.2023. 
  • “Historias de violencia racializada en el cómic y la novela gráfica estadounidenses.” Konferenz “Juegos de libertad. Prácticas de descolonialización del universe infantile,” Casa de las Americas, Havanna (Kuba), 16.11.2023.
  • “Verbotene Comics: Grafische Literatur als Zielscheibe reaktionärer Kulturkritik.” Ringvorlesung “Von Vielfalt und Verboten – Kinderliteratur unter Druck, Universität Siegen, 16.11.2023 (online).
  • “Bücherverbote in den USA und was wir daraus lernen können.” Festvortrag Absolvent*innenfeier der Lehramtsstudiengänge, Universität Siegen, 25.10.2023.
  • “The Paratextual Politics of Digital Platforms: Negotiating Superhero Violence.” “Paratexte des Populären,” Jahrestagung SFB 1472 Transformationen des Populären, Universität Siegen, 5.10.2023.
  • “Representations of the Middle Passage in Graphic Narratives.” Bonn Center for Dependency and Slavery Studies. Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn, July 6, 2023.
  • “Superheroes and Supervillains around 1850.” “Serial Circulation: Print Cultures and Periodical Modernities. An International Conference,” University of Siegen, June 17, 2023.
  • The Old Guard: A Popular Serial Comic & Film Adaptation.” Ashland University, Ohio, Jan. 31, 2023 (online).
    “Precarious Memory: Conspiracy Theories in the Superhero Comic Captain America.” House of Young Talents,” Universität Siegen, Jan. 10, 2023.
  • “Monstrous Histories in Recent African American Graphic Narratives.” Ringvorlesung “Work in Progress,” Universität Siegen, 21.12.2022.
  • “Confronting Monstrous Pasts in Walker, Brown, and Greene’s Comic Book Series Bitter Root.” Katholische Universität Eichstätt-Ingolstadt, Dec. 9, 2022.
  • “Free Speech in Academia & Beyond: Life Lessons from the Culture Wars 2.0.” International PhD Reception, University of Siegen, Dec. 1, 2022.
  • “Unreliable Narration in Superhero Comics.” Jilin University, China, Sept. 22, 2022 (online).
    ---, Laura Desiree Hass und Anne Deckbar. “Negotiating Violence: Superhero Comics and Their Paratexts.” SFB Workshop Popularizing Violence. Universität Siegen. Sept. 15, 2022.
  • “Vaults & Archives: Superhero Comics and Pop Cultural Memory in the Digital Age”. Comics: More Than Words Research Unit. Stanford University, May 18, 2022 (online).
  • “Popular Serial Narratives: Genre Politics and Periodical Histories.” Serialities Day. Ghent University, Ghent, May 13, 2022.
  • “Graphic Narratives of the Middle Passage.” Obama Thanksgiving Lecture. Obama Institute for Transnational American Studies. Johannes Gutenberg-Universität Mainz, Nov. 25, 2021.
  • “Amazons, Abolitionists, Activists: Zur Intersektionalität von Race, Gender & Class in Comics US-amerikanischer Frauen”. Race, Class, Gender & Beyond: Intersektionale Ansätze der Comicforschung, Hannover, 21.10.2021.
  • “Notes on The Old Guard: Opening Fire.” Ashland University, Ohio, Sept. 21, 2022 (online).
  • “Race and the Urban Underclass in the Antebellum City Mystery Novel.” FU Berlin, June 22, 2021.
  • „Superhelden und Verschwörungstheorien im Zeitalter der Digitalisierung: Serienpolitische Überlegungen“. Ringvorlesung Verschwörungstheorien und alternative Wissenskulturen, Universität Siegen, 1.6.2021.
  • „Anglistik/Amerikanistik: Die Bürgerrechtsbewegung in den USA.“ Ringvorlesung Internationale Kulthistorische Studien, Universität Siegen, 13.1.2021 (online).
  • „‘Black Bodies Swinging.’ Körperliche Inszenierungen des Anderen in Superheldencomics.“ Ringvorlesung „Comic – Kunst – Körper. Konstruktion und Subversion von Körperbildern im Comic,“ FU Berlin, 26.11. 2020 (online).
  • “Superheroes and Black Visual Culture.” African Atlantic Research Group Symposium (online). June 8, 2020.
  • “Die US-Bürgerrechtsbewegung in der Graphic Novel.” Symposium “Vom Comic Book zur Graphic Novel.” Stadt- und Landesbibliothek Dortmund, 24.1.2020.
  • “Marvel Comics und die Emergenz des Hip Consumerism in den 1960er Jahren.” Initiative Kritische Ökonomik Siegen, 14.1.2020.
  • “Diasporic Archives and Popular Culture: The Case of Ta-Nehisi Coates’s Black Panther.” Imagining the Black Diaspora, FU Berlin, Jan. 10, 2020.
  • “Der Country Song als Politisches Statement: Hardcore Troubadour Steve Earle”. Ringvorlesung Das ist unser Lied! Von Gassenhauern, Ohrwürmern und Hooklines. University of Siegen, Oct. 15, 2019.
  • “Lessons in Graphic Non-Fiction: John Lewis, the March Trilogy, and the Civil Rights Movement.” Ringvorlesung Reading in the Classroom, Learning for the World. Julius-Maximilians-Universität Würzburg, July 1, 2019.
  • “Free Speech on Campus: A Contested Concept.” House of Young Talents, University of Siegen, June 26, 2019.
  • “Singer-Songwriter and Literary Author: Steve Earle as American Storyteller.” Popular Music and the Self in Contemporary Fiction. University of Vienna, May 31, 2019.
  • “Von Batman zu Batmanga: US-amerikanische Superhelden in Japan.” PopKULTur 3. Stadtbibliothek Siegen, Mar. 27, 2019.
  • „Queere Superhelden / Superhelden Queer.” Ringvorlesung Gender Studies: Queery/ing Popular Culture, Universität Siegen, 21.11.2018.
  • “Superhelden und Superschurken in US-amerikanischen Bestsellerromanen um 1850.” Ringvorlesung Bestseller – Blockbuster – Triple A: Die populärsten Titel, Universität Siegen, 23.10.2018.
  • “Superheldencomics als mobiles Archiv.” Staatsbibliothek zu Berlin, 20.9.2018.
  • “Narrating Crime in US-American Superhero Comics.” Symposium “Counter-/Narratives of Punishment and Criminal Justice,” University of Siegen, June 21, 2018.
  • “Recuperating Black Family and Kinship Ties through Graphic Narration: Tom Feelings’s Middle Passage and Kyle Bakers’s Nat Turner.” Symposium “Migration and Immigration in Europe and the Americas,” University of Siegen, June 4, 2018.
  • “Crime Scenes as Popular Public Spheres in Antebellum City Mystery Novels.” Workshop “Taverns, Salons, and Vaudeville Theaters:  Space and Public Spheres in Nineteenth Century America.” Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Amerikastudien, FU Berlin, 26.5.2018.
  • “Really the Blues: Zur intermedialen Inszenierung afroamerikanischer Authentizität in der Autobiographie und Musik des jüdisch-amerikanischen Klarinettisten Mezz Mezzrow.” Workshop DFG-Netzwerk „Americana: Ästhetik, Authentizität und Performance in der amerikanischen populären Musik“, Zentrum für Populäre Kultur und Musik, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, 28.4.2018.
  • „Black Popular Culture and Global Diasporic Blackness.” Cultures of the Contemporary African Diaspora. Institute for Research on the African Diaspora in the Americas and the Caribbean, Graduate Center, City University of New York. Apr. 19, 2018. 
  • „Comic-Archive und die Konsolidierung der Comicforschung in den USA“. Comics: Eine Bestandsaufnehme. Archive, Sammlungen, Institutionen. Symposium zur Verabschiedung von Bernd Dolle-Weinkauff. Goethe-Universität Frankfurt. 27.1.2018. 
  • „Louis Armstrong, ‚Lazy River,‘ and the Great American Songbook: An Intermedial Approach.” Philipps-Universität Marburg. 10.1.2018.
  • „Batmans Queere Popularität: Ein comicwissenschaftlicher und kulturhistorischer Annäherungsversuch“. Jahrestagung der Gesellschaft für Comicforschung, Bonn, Dec. 2, 2017.
  • „Can Superheroes Save US? Politics and Popular Culture“. Keynote, Opening SiegMUN (Model United Nations), University of Siegen, Nov. 16, 2017.
  • „Red Facts, Blue Facts, Alternative Facts: Constitutional Freedoms in the Post-Truth Age“. House of Young Talents, University of Siegen, Nov. 8, 2017.
  • „Pop(ularität) in Serie: Comic-Superhelden“. Ringvorlesung „Serien“. Universität Siegen, Nov. 7, 2017.
  • „Homo Serialis, oder Die Macht der Serie“. Ringvorlesung „Serien“. Universität Siegen, Oct .10, 2017.
  • „Verfassung im Stresstest: Die US-amerikanische Verfassung, das deutsche Grundgesetz und die Frage nach der Wehrhaftigkeit westlicher Demokratien gegen die Populismen unserer Zeit“. Ringvorlesung „Grundgesetz“, Universität Siegen, July 27, 2017.
  • “Black Lives Matter, Popular Blackness, and the Global Postmodern.” Workshop Popular Culture/Political Culture, University of Siegen, July 19, 2017.
  • “Festering Corruption and Vice in High Places: Narrating Crime and Dis/Order in Antebellum America.” Maurice Halbwachs Summer School, Lichtenberg-Kolleg, Georg-August-Universität Göttingen, Sept. 3, 2016.
  • “Graphic Style in Superhero Comics.” Contemporary Narrative Theory Panel. International Conference on Narrative. University of Amsterdam, June 18, 2016.
  • “A Revolution in Novel Writing? Antebellum City Mysteries and the Beginnings of American Popular Culture.” W.E.B. Du Bois Lectures. Humboldt Universität Berlin, June 21, 2016.
  • „Der deutsch-amerikanische Geheimnisroman um 1850: Ein literarischer und Historischer Überblick“. Deutsch-Amerikanische Gesellschaft Siegerland-Wittgenstein e.V.. 12-4.2016.
  • ---, und Nadine Klass. „Die mediale Selbstinszenierung von Celebrities als populärkulturelles und rechtliches Phänomen in Deutschland und den USA.“ Ringvorlesung Populäre Kulturen, Universität Siegen, 27.2.2016.
    „Anglistik: Literaturwissenschaften.” Interdisziplinäre Ringveranstaltung „Internationale kulturhistorische Studien,“ Universität Siegen. 20.1.2016.
  • “On the Evolutionary Significances of Gaps as a Storytelling Principle in Serial Comic Books. Ringvorlesung “Significant Absence: Gaps in Signifiers across Media,” Centre for Intermediality Studies Graz, Karl-Franzens-Universität Graz, Nov. 10, 2015.
  • “Racial Stereotypes in Black Comics: A Media-Conscious Historical Survey.” Karl-Franzens-Universität Graz, Nov. 9, 2015.
  • “Authentizität/Artifizialität: Zur Musikerautobiographie als Genre der Pop-Moderne.” Workshop Pop! Pop! Pop! Authentizität und Künstlichkeit als Parameter der Inszenierung populärer Musik,” Georg-August-Universität Gättingen. 18.9.2015.
  • “Serial Authorship and Comics in the Digital Age.” Mediality and Materiality of Contemporary Comics. Keynote Workshop at the Graduate Academy of the University of Tübingen, Apr. 24. 2015.
  • “Hearing and Seeing Louis Armstrong’s Jazz Writing.” Norfolk State University, May 23, 2015.
  • “Comics Studies and the Research Unit ‘Popular Seriality—Aesthetics and Practice.’” Eröffnung der Comic-Sammlung der Bibliothek des JFKI, Freie Universität Berlin. 25.11.2014.
  • with Frank Kelleter: "Popular Seriality: Aesthetics and Practice." Looking Forward, 2014: Current Projects in American Studies. John-F.-Kennedy Institute for North American Studies, FU Berlin. Nov. 13, 2014.
  • “Tatort, Simpsons & Co: Serielles Erzählen in der Populärkultur.” DFG-Vortragsreihe exkurs – Einblicke in die Welt der Wissenschaft. Staatsbibliothek München. 17.7.2014.
  • “Media Transformation as Genre Musealization: Superhero Comics in the Digital Age.” Media Transformations/Transformative Media. Bologna Conference 2014. Freie Universität Berlin, 27.6.2014.
  • “The City Mystery Novel: Genre of 1848?” Institutskolloquium John-F.-Kennedy-Institut für Nordamerikastudien, Freie Universität Berlin, 30.4.2014.
  • “Transatlantic Politics and Literary Practices in the German-American Mystery Novel, 1850-1855.” Traveling Traditions: Nineteenth-Century Negotiations of Cultural Concepts in Transatlantic Intellectual Networks. Martin-Luther-Universität, Halle-Wittenberg, 17.4.2014.
  • “Formen des Fortsetzens, oder Produktion ist Rezeption ist Produktion.“ Georg-August-Universität Göttingen, 13.1.2014.
  • “From Uncle Remus to Song of the South: Plantation Fictions in American Literature, Culture, and Media.” Universität Siegen, Jan. 7, 2014.
  • “Black Comics and Popular Culture.” John-F.-Kennedy Institute Lecture Series America the Popular. Freie Universität Berlin, Nov. 13, 2013.
  • With Christina Meyer and Shane Denson. “Transnational Comics Studies.” Kolloquium zur Comicforschung. Humboldt Universität Berlin, Oct. 9, 2013.
  • “Serial Politicization in Antebellum America: On the Cultural Work of the City Mystery Genre.” Popular Seriality International Conference, Georg-August-Universität Göttingen, June 7, 2013.
  • “Amerikanische Superheldencomics als Gegenstand der Serialitätsforschung.” Award Ceremony for the Heinz Maier-Leibnitz-Prizes 2013. Federal Ministry of Education and Research and the German Research Foundation. Magnus-Haus, Berlin, June 3, 2013.
  • “Animating Batman: Serial Storytelling, Cartoon Animation, and the Multiplicities of Contemporary Superhero Comics.” Illustration, Comics, and Animation Conference, Dartmouth College, April 20, 2013.
  • "The Politics of Serial Storytelling: American City Mysteries and Popular Culture in the Antebellum Era." The Ohio State University, April 18, 2013.
  • "Serielles Erzählen in Superheldencomics," Göttinger philologisches Forum, Georg-August-Universität Göttingen, Feb. 7., 2013.
  • "Onkel Satchmo Behind the Iron Curtain: The Politics of Louis Armstrong's Visit to East Germany," ASA annual conference, "Dimensions of Empire and Resistance: Past, Present, and Future," San Juan, Puerto Rico, Nov. 18, 2012.
  • "Seriality and Cultural Distinction." Position Paper. Workshop "Popular Seriality." Lichtenberg-Kolleg, Georg-August-Universität Göttingen, June 8, 2012.
  • "Das Krokodil und seine kulturpoetische Funktion im US-amerikanischen Rassendiskurs." Archetypen, Artefakte. Kulturelle Repräsentationen von Tieren im intermedialen Vergleich. Georg-August-Universität Göttingen, May 11, 2012.
  • "Another Kind of Modernism George Herriman’s Krazy Kat and Early American Newspaper Comics," University of Berne, Oct. 18, 2011.
  • "Authorship in Comics: Theoretical and Historical Reflections," Interdisciplinary Methodology: The Case of Comics Studies, University of Berne, Oct. 14, 2011.
  • "Featured Thinker: Hayden White," Position Paper, Zentrum für Theorie und Methodik der Kulturwissenschaften, June 7, 2011, Georg-August-Universität Göttingen
  • mit Frank Kelleter. "Autorisierungspraktiken seriellen Erzählens am Beispiel von Batman- und Spider-Man Comics". Eröffnungskonferenz der DFG-Forschergruppe "Ästhetik und Praxis populärer Serialität". Georg-August-Universität Göttingen, April 6, 2011.
  • "Practicing Authorship and Authorizing Practices in Serial Superhero Comics." American Studies Association, San Antonio, November 19, 2010.
  • "Neue Helden braucht das Land? Busch, Goethe und der deutsche Gegenwartscomic." Austin College, Sherman, November 15, 2010.
  • "'Two Fingerly Speaking': Louis Armstrong's Jazz Writing." Johann Wolfgang Goethe-Universität, Frankfurt, Nov. 10, 2010.
  • "Louis Armstrong und die intermediale Autobiografie." Speech at Award Ceremony, Christian-Gottlob-Heyne Dissertation Prize, awarded by the Graduate School of Humanities Göttingen, Nov. 4, 2010.
  • "'My Life Has Always Been an Open Book: Louis Armstrong, American Autobiographer." Keynote Address, Heidelberg Center for American Studies, Rolf Kentner Dissertation Prize, Oct. 21, 2010.
  • "Spoofin' Spidey - Rebooting the Bat: Superheroes, Immersive Story Worlds, and the Narrative Complexities of Fan Video Production." Remake/Remodel: New Perspectives on Remakes, Film Adaptations, and Fan Productions. Interdisciplinary Conference. Georg-August-Universität Göttingen, July 2, 2010.
  • "'Can a Proud African Get Some Kool Aid?' Aaron McGruder, Keith Knight, and Contemporary African-American Comics." Ruhr-Universität Bochum, Jan. 26, 2010.
  • "Vom Comic Strip zur Graphic Novel: Amerikanische Comics als kulturelles Medium." Ruhr-Universität Bochum, Jan. 25, 2010.
  • "The Long Shadow of Wilhelm Busch: Max & Moritz and German Comics." MLA annual conference, Philadelphia, Dec. 29, 2009.
  • with Frank Kelleter. "Practices of Authorization in Serial Narratives: The Example of Batman and Spider-Man Comics," Nov. 11, 2009, Leibniz University Hannover.
  • "Practicing Dissent and Teaching Political Engagement: Aaron McGruder's Comic Strip The Boondocks," ASA annual conference, "Practices of Citizenship, Sustainability, and Belonging," Washington DC, Nov. 8, 2009.
  • "'Where do we turn now?' (Inter-)disziplinäre Nachlese und Ausblick kulturwissenschaftlicher Theorie- und Methodenbildung," Position Paper, Zentrum für Theorie und Methodik der Kulturwissenschaften, Oct. 21, 2009, Georg-August-Universität Göttingen.
  • "Herbariums of Artistic Life: Louis Armstrong's Writings, Recordings, and Photo-Collages," July 7, 2009, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.
  • "Serializing and Popularizing Cultural Conflict: Morgan Spurlock's TV-Documentary Series 30 Days as Educational Resource and Didactic Model," DGfA annual conference, "Teaching and America," June 5, 2009, Friedrich-Schiller-Universität Jena.
  • "'Autobiography, Memoir, Family History, or Something Else': Barack Obama's Dreams from My Father," Nov. 4, 2008, Georg-August-Universität Göttingen.
  • "From Primitivist Modernism to Popular Cultural Primitivism: Louis Armstrong, Robert Goffin, and the Transatlantic Jazz Debate," EAAS biannual conference, "'E pluribus unum' or 'E pluribus plura?'" May 10, 2008, University of Oslo.
  • & Frank Kelleter. “Of Kids and Kats: Zur Geburtsstunde des Comic in den USA,” Ringvorlesung Komparatistik, “Bild/Schrift: Intermediales Erzählen im Comic,” April 17, 2008, Georg-August-Universität Göttingen.
  • "From Musico-Textual Intermediality to Cultural Intermediality: Rethinking Intermedia Studies as Cultural Studies," DGfA annual conference, "American Studies as Media Studies," June 9, 2006, Georg-August-Universität Göttingen.
  • “Intermedial Satchmo: Louis Armstrong’s Jazz as a Model for Intermedia Theory,” Special Session: Dancing About Architecture: Creating Intermedia Theory, MLA annual conference, Dec. 30, 2005, Washington D.C.
  • “Intermedialität und Selbstinszenierung: Die Musikalisierung der Jazz Autobiographie,” Literatur und Musik in der klassichen Moderne (Forschungssymposium), March 18, 2005, Georg-August-Universität Göttingen.
  • “The Things That Jes’ Grew?: Toward an Expressive Cultural Theory of The Blues and African-American Autobiographics,” NEMLA annual conference, March 5, 2004, Pittsburgh.
  • “Jazz Musicians as Improvisers and Mythologists of the Self: The Elusive Performance of Jazz Autobiography,” SAMLA annual conference, Nov. 14, 2003, Atlanta.
  • “Thelonious Monk and the Changing Iconicity of the Black Jazzman,” AAAS annual conference, "U.S. Icons and Iconicity," Nov. 4, 2003, University of Graz.
  • “Performing Elusive Ethnic Identities: Louis Armstrong’s Sachmo and Mezz Mezzrow’s Really the Blues,” Graduate student conference "Performing Ethnicity," Feb. 14, 2003, Harvard University.
  • “‘I Ain’t Never Seen a Nigger: The Discourse of Denial in Lee Smith’s The Devil’s Dream,” Graduate student conference "Southern Writers, Southern Writing," July 18, 2002, University of Mississippi.

Literary Events

  • Jason Reynolds. Stuntboy in the Meantime/Stuntboy rettet die Welt. Online-Lesung. Universität Siegen, 25.10.2023.
  • Deborah D.E.E.P. Mouton. Poetry & Lesung (Moderation Michael Symmons Roberts): Black Chameleon and Newsworthy. Musikbar Schellack, Siegen, 24.6.2023.
  • Susin Nielsen and Anja Herre. InternationalPoetry & YoungPoetry@Rubens. Universität Siegen, 19.10.2021.
  • Jason Reynolds. YoungPoetry@Rubens. Universität Siegen, 30.6.2021.
  • vielSeitig Europäisches Literaturfestival Siegen 2018 (künstlerische Leitung, mit Jens von Heyden).
  • Hamid Sulaiman, Freedom Hospital, vielSeitig Europäisches Literaturfestival Siegen 2018, 11.11.2018.
  • vielSeitig Europäisches Literaturfestival Siegen 2016 (künstlerische Leitung, mit Wolfgang Suttner).
  • Sascha Hommer. In China. vielSeitig Europäisches Literaturfestival Siegen. Museum für Gegenwartskunst, 30.10.2016.
  • Teju Cole. Always Returning. Literarisches Zentrum Göttingen. 27.9.2016.
  • Keith Knight: They Shoot Black People, Don't They? Universität Siegen, 17.11.2014.
  • Björn Hammel: Die mediale Transformation der Graphic Novel TearTalesTrust. Universität Siegen, 24.11.2015.
  • An Afternoon with American Cartoonist Keith Knight, Georg-August-Universität, November 8, 2011.
  • Steven Bloom, Die menschliche Schwäche. 20. Göttinger Literaturherbst. October 19,  2011.
  • Rebecca Newberger Goldstein. 36 Arguments for the Existence of God. 19. Göttinger Literaturherbst. October 9, 2010.
  • Rebecca Newberger Goldstein. 36 Arguments for the Existence of God. Hamburger Bücherhallen, Zentralbibliothek. October 11, 2010.
  • Ulli Lust. Heute ist der letzte Tag vom Rest deines Lebens. September 15, 2010, Literarisches Zentrum Göttingen.
  • Ulrich Blumenbach: Unendlicher Spaß. 18. Göttinger Literaturherbst. October 24, 2009.
  • Joey Goebel: Heartland. 18. Göttinger Literaturherbst. October 21, 2009.

Panels / Workshops

  • “Afroamerikanische Perspektiven auf Kuba / African American Perspectives on Cuba /Perspectivas afroamericanas sobre Cuba.” Workshop with Zulaica Romay Guerra, Geoffroy de Laforcade, and Tobias Berneiser. University of Siegen, 18.04.2023.
  • Adventure Capitalism by Dr. Raymond Craib. A Book Launch Roundtable.” With Geoffroy de Laforcade, Daniel Stein, and Reinhild Kreis, hosted by Marcel Hartwig. University of Siegen, 13.06.2022.
  • “Political Cartoons and/in/as Education.” Workshop co-organized with Christina Meyer, DGfA annual conference Political Education & American Studies, Eberhard-Karls-Universität Tübingen, 11.06.2022.
  • “Popular Archives/Mobile Archives.” Workshop, Pop-Up University Siegen in Tulsa. University of Tulsa, 29.03.2022.
  • “Transnational Dimension of the Black Lives Matter Movement.” Panel Discussion. Adam von Trott Ambassadors of Change International Alumni Program 2021, Georg-August-Universität, Göttingen, 26.11.2021.
  • “How to Write the Biography of a Popular Musician.” Roundtable, Musicology after Beethoven Conference of the Gesellschaft für Musikforschung, Universität Bonn, 28.09.2021.
  • Mitorganisator: Vortragsreihe Queery/ing Media Culture: Queere Perspektiven und Positionen“. Forschungsstelle Queery/ung Popular Culture, University of Siegen, Sommersemester 2021.
  • Respondent: “Shakespeare and Comics” Seminar. Shakespeare Association of America. 49th Annual Meeting. Virtual Conference, 04.03.2021.
  • Panel Chair: “David Lynch and the Digital/Videographic Criticism.” Konferenz David Lynch: Audiovisual Aesthetics and Shocking Standards. University of Siegen, 06.09.2019.
  • Workshop co-organized with Niels Werber, featuring Jason Dittmer and Richard McMahon. “Popular Culture/Political Culture.” University of Siegen, 19.07.2017.
  • “Wir müssen reden 2: Alternative Fakten.” Podiumsdiskussion, organisiert vom Lehrstuhl für Europäische Zeitgeschichte, 12.07.2017.
  • Panel Chair: “Workshop Panel II.” The Contemporary African Diaspora: Traveling Cultures in the New Black Atlantic, Freie Universität Berlin, 22.06.2017.
  • “Wir müssen reden 1: Populismus in Europa und den USA.” Podiumsdiskussion, organisiert vom Lehrstuhl für Europäische Zeitgeschichte, 18.01.2017.
  • “Are We Legitimating Comics to Death?” Seriality, Seriality, Seriality-Konferenz der DFG-Forschergruppe “Ästhetik und Praxis populärer Serialität,“ John-F.-Kennedy Institut FU Berlin, 23.06.2016.
  • "Old and New Media: Historical Dynamics in the Digital Age." Cultures of Obsolescence in North America: Aesthetics, Materiality, History, Georg-August-Universität Göttingen, 29.06.2013.
  • "Media (In)Specificities." International Conference: Popular Seriality, Georg-August-Universität Göttingen, 06.06.2013.
  • Workshop with Featured Scholar Jason Mittell. DFG-Forschergruppe “Ästhetik und Praxis populärer Serialität,“ Georg-August-Universität Göttingen, 29.11.2011.
  • “The Transcultural Work of Comics and Graphic Narratives” , Deutsche Gesellschaft für Amerikastudien, Universität Regensburg (with Christina Meyer), 17.11.2011.
  • "Remakes and U.S. Politics." Remake/Remodel: New Perspectives on Remakes, Film Adaptations, and Fan Productions. Interdisciplinary Conference. Georg-August-Universität Göttingen, 01.07.2010.
  • "Darwin and Modern Cultures," International Conference "Darwin Among the Disciplines," November 20, 2009, Georg-August-Universität Göttingen, 20.11.2009.
  • “Practices of Community and Belonging: Teaching Graphic Narratives in a post-9/11 World.” American Studies Association Washington D.C. (with Micha Edlich), 08.11.2009.
 
Suche
Hinweise zum Einsatz der Google Suche