Praktika in Washington/ Internships in Washington

Das Deutsche Historische Institut in Washington bietet Praktika an// The German Historical Institute in Washington offers internships

- English version below -

Am Deutschen Historischen Institut in Washington DC werden jedes Jahr eine begrenzte Anzahl an Praktikumsplätzen für interessierte Studierende der Geschichtswissenschaften und verwandter Fächer angeboten. Ausschreibungen zu Praktikumsplätzen für das Jahr 2023 finden Sie hier

Die Deadline für Bewerbungen ist der 31. Juli. Praktika können sowohl virtuell als auch in Präsenz in Washington absolviert werden.

_____________________

Each year, the German Historical Institute in Washington DC offers a limited number of internships for interested students of history and related subjects. Calls for internships for the year 2023 can be found here.

The deadline for applications is July 31. Internships can be completed virtually or face-to-face in Washington.